tisdag 17 januari 2012

Washday Blues

Ja idag var det tvättdag, med allt vad det innebär. Den ständiga frågan är hur en sån liten människa kan ha så himla mycket tvätt varje vecka? Jag får nog skylla mig själv, som inte vill att min son vill gå omkring i skitiga tröjor och slänger dem i tvätten så fort han har dreglat på dem ;)

Vi passade även på att ta en liten promenad ut på byn och göra lite småärenden. Axel satt mysigt nerbäddad i vagnen och somnade ganska snabbt. Tror att han håller på att bli lite förkyld, han är lite småhängig och vill gärna sova hela tiden... Men just nu är det full rulle på honom :)

På affären kom en kvinna fram och tittade på Axel och utbrast "Men det var ju nyss du var 14 år och gick i skolan!" Skrattade länge åt det efteråt, inte för att det var en tokig kommentar, utan för att jag själv känner likadant! Det var ju nyss som jag gick till skolan iklädd trasiga jeans, jeansjacka och slitna converse (ibland höga platåskor med klacken from hell) i -30 grader :) Jag kände likadant då jag vikarierade på högstadiet efter min utbildning. Hur konstigt var det inte att försöka lära de där tonåringarna något då jag tyckte att jag själv nyss var i deras ålder? Men det har faktiskt gått 11 år sedan jag var 14 år, nu är jag nästan gammal och ska föreställa vuxen.... Mycket svårt att förstå...

Men Gud så mycket bättre livet är som 25-åring! Vill inte alls byta ;)

1 kommentar:

  1. Haha, ja nog känns det allt som om vi nyss gick i högstadiet! Roligt hade vi då, men nog har man det då minst lika roligt nu också..så här 10 år senare :D

    SvaraRadera